Deklaracja dostępności
Akademia Tarnowska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: BIP - Akademia Tarnowska.
Data publikacji strony internetowej: 2022-07-15 09:55:48.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-02-20.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-02-20.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-04-01.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Akademia Tarnowska.
Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.
Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Monika Grela. Kontakt: pon@pwsztar.edu.pl, tel. 14 63 16 653. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej BIP - Akademia Tarnowska jest Monika Grela, pon@pwsztar.edu.pl, tel.14 63 16 653.
Informacje na temat procedury
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Rektor – dr hab. Małgorzata Kołpa, prof. Uczelni
Adres: ul. Mickiewicza 8
33-100 Tarnów
E-mail: rektorat@atar.edu.pl
Telefon: 14 63 16 500
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Akademia Tarnowska
ul. Mickiewicza 8
33-100 Tarnów
Kampus Uczelni o powierzchni prawie 3,5 hektara składa się z siedmiu budynków oznaczonych literami od A do G.
Budynek A – budynek główny, 4 kondygnacyjny o powierzchni użytkowej 6284 m2, w budynku znajdują się sale dydaktyczne i pomieszczenia administracyjne.
1. Do budynku prowadzi 6 wejść ze schodami. Wejście główne zlokalizowane jest od ul. Mickiewicza, drzwi otwierają się automatycznie, wejście posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych. Pozostałe 5 wejść znajduje się od strony dziedzińca, 3 wejścia posiadają podjazdy dla osób niepełnosprawnych, w trzech wejściach drzwi otwierają się automatycznie.
2. Recepcja znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego. Recepcja posiada pętle indukcyjną.
3. Dla osób na wózkach dostępny jest cały budynek. W budynku są dwie windy do których mieszczą się wózki osób niepełnosprawnych.
4. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na pierwszym (2 toalety) i drugim piętrze (1 toaleta) w sąsiedztwie windy.
5. Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
7. W budynku, w sali 110 na I piętrze dostępna jest pętla indukcyjna. Ponadto w Biurze ds. Osób Niepełnosprawnych można wypożyczyć przenośne pętle indukcyjne.
8. Przy Biurze ds. Osób Niepełnosprawnych działa Inkubator Naukowo-Dydaktyczny, w którym to studenci mogą wypożyczyć potrzebny sprzęt (np. laptopy, pętle indukcyjne, tablety, smartfony, dyktafony, słuchawki bezprzewodowe, słuchawki bluetooth, nośniki pamięci).
9. W całym budynku jest dostęp do sieci WIFI.
10. Na parterze znajduje się pomieszczenie dla osób z niepełnosprawnościami wyposażone w komputer.
11. Płaskie chodniki, szerokie korytarze, równe antypoślizgowe podłogi, brak progów przy wejściu do sal oraz wszechobecne oznakowania ułatwiają poruszanie się oraz łatwe rozpoznanie w terenie,
12. W każdej Sali na uczelni znajduje się laptop, rzutnik multimedialny oraz mikrofon co ułatwia studentom odbiór wzrokowy i słuchowy prowadzonych zajęć,
13. W sali konferencyjnej przygotowana została kabina do tłumaczenia symultanicznego dla osób z niepełnosprawnością. Z kabiny tej korzystają studenci kierunków filologicznych,
14. W 4 budynkach, które mają więcej niż 1 piętro znajduje się schodołaz gąsienicowy, którym można przetransportować osobę potrzebującą pomocy np. w razie pożaru, zasłabnięcia, ataku paniki, itp.
Budynek B – Pawilon dydaktyczno-biblioteczny, 2 kondygnacyjny o powierzchni użytkowej 3089 m2, w budynku znajdują się laboratoria chemiczne, sale dydaktyczne i biblioteka.
- Do budynku prowadzi 3 wejścia. Wejście główne z terenu kampusu, bez schodów, drzwi otwierają się automatycznie. Pozostałe 2 wejścia ze schodami znajdują się od strony parkingu.
- Recepcja znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego. Recepcja posiada pętle indukcyjną.
- Dla osób na wózkach dostępny jest cały budynek. W budynku jest winda do której mieści się wózek dla osób niepełnosprawnych.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze i na pierwszym piętrze.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem..
Budynek CD – Centrum Nowoczesnych Technologii składa się z Pawilonu Dydaktycznego (C), 4 kondygnacyjnego o powierzchni użytkowej 4316 m2 oraz z Pawilonu Laboratoryjno-Technologicznego (D), 2 kondygnacyjnego o powierzchni użytkowej 1785 m2, w budynku znajdują się sale dydaktyczne, laboratoria komputerowe i elektroniczne oraz pomieszczenia administracyjne.
- Do budynku prowadzi 3 wejścia w tym 2 wejścia ze schodami. Wejście główne z terenu kampusu, drzwi otwierają się automatycznie, wejście posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych. Do drugiego wejście prowadzi ten sam podjazd dla osób niepełnosprawnych.
- Recepcja znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego. Recepcja posiada pętle indukcyjną.
- Dla osób na wózkach dostępny jest cały budynek. W budynku CD są dwie windy do których mieści się wózek osoby niepełnosprawnej.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku C w sąsiedztwie windy.
- Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku, w sali C06 zamontowana została na stałe pętla indukcyjna.
Budynek EF – Hala sportowa (E) o łącznej powierzchni użytkowej 2 453,47 m2, Zespół sportowo-rekreacyjny (E) o łącznej powierzchni użytkowej 2 457,06 m2, Pływalnia (F) o łącznej powierzchni użytkowej 1 846,95 m2, parking podziemny usytuowany pod halą sportową na 90 stanowisk o łącznej powierzchni 2 723,27 m2.
1. Do budynku prowadzi 2 wejścia. Wejście główne z terenu kampusu, drzwi otwierają się automatycznie, drugie wejście od strony parkingu posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych.
2. Recepcja znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego. Recepcja posiada pętle indukcyjną.
3. Dla osób na wózkach dostępny jest cały budynek. W budynku jest winda do której mieści się wózek osoby niepełnosprawnej, winda zjeżdża także na parking podziemny.
4. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku E (2 szt.) i na pierwszym piętrze (1 szt.).
5. Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
7. W całym budynku jest dostęp do sieci WIFI.
Budynek G – Budynek dydaktyczny, 4 kondygnacyjny + piwnica o łącznej powierzchni użytkowej 3 764,64 m2. W budynku znajdują się pracownie fizjoterapii, pracownie pielęgniarstwa, sale dydaktyczne, sale wykładowe.
1. Do budynku prowadzi 2 wejścia. Wejście główne z terenu kampusu, drzwi otwierają się automatycznie, drugie wejście od strony parkingu posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych.
2. Recepcja znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego. . Recepcja posiada pętle indukcyjną.
3. Dla osób na wózkach dostępny jest cały budynek. W budynku jest winda do której mieści się wózek osoby niepełnosprawnej, winda zjeżdża także do piwnicy.
4. Toalety dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się na parterze i na trzech piętrach budynku.
5. Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
7 W całym budynku jest dostęp do sieci WIFI.
Dom Studenta :
1. Przed budynkiem Domu Studenta znajduje się podjazd ułatwiający osobie z niepełnosprawnością dostanie się do budynku akademika.
2. Recepcja oraz szatnia znajduje się blisko drzwi wejściowych.
3. Dla ułatwienia w Domu Studenta znajduje się winda, w której mieści się wózek osoby niepełnosprawnej.
4. Pokoje, które wykorzystywane są przez osoby z niepełnosprawnością znajdują się na parterze.
5. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
6. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
7. W całym budynku jest dostępna sieć WIFI.
8. Osoby z niepełnosprawnością mogą wystąpić do kierownika Domu Studenta o zakwaterowanie w wybranym pokoju. W uzasadnionych przypadkach o zakwaterowanie z osobą niepełnosprawną lub przewlekle chorą może ubiegać się opiekun tej osoby.
Dodatkowe informacje
Ułatwienia
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
1. prosty, zrozumiały język
2. możliwość zmiany rozmiaru czcionki
3. wyróżnienie odnośników/przekierowań
4. możliwość włączenia kontrastowej wersji strony
5. Inne informacje i oświadczenia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz na podstawie narzędzia do oceny strony http://checkers.eiii.eu
Odpowiedzialny za treść: | Monika Greala |
---|---|
Opublikował w BIP: | Paulina Paulina |
Data opublikowania: | 04.08.2022 14:11 |
Ostatnio zaktualizował: | Paulina Paulina |
Data ostatniej aktualizacji: | 02.06.2023 12:43 |
Liczba wyświetleń: | 948 |